Jag har varit relativt hemlighetsfull kring mitt nya arbete. Klivit på i mjugg.
Detta då det hittills rådit viss sekretess kring tjänsten; den hade inte utannonserats i mediebranschen då jag anställdes, utan skulle – likt en sportbil under sammetsduk – avtäckas under celeber baluns senare.
Nu är det gjort, nu är den lanserad, nu kan jag lätta mitt hjärta.
Jag ska bli Content Manager för Expressens nylanserade Facebook-sida ”Vi som älskar semlor”.
Härifrån ska jag driva de för mediehusen så viktiga bakelse-älskarna till Expressen; målgruppen som tidigare gått förlorad för kvällspressen och till stor del orsakat hela branschens kris; den penningstinna målgrupp som planlöst irrat runt i Familjelivs-trådar eller på mjölproducenternas finstilta innehållsförteckningssajter.
Nu ska det bli ändring. Nu vänder det. Det ska jag få vara med och se till.
Sedan älskar jag den nya och oerhört direkta respons jag får på den journalistiska produkt jag erbjuder. Vissa skulle inte klara det här klimatet, men jag växer under denna ständiga betygssättning: